Reklama (z łac. reclamo, reclamare 'odzew’; re 'w tył, znów, naprzeciw’ i clamo, clamare 'wołać’) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei.
Jak sama nazwa wskazuje, jej zadaniem jest zachęcenie potencjalnych klientów do podjęcia decyzji o zakupie określonego towaru lub usługi. Innymi słowy, reklama ma przekonać nabywcę i zapewnić go o tym, że oferowany przez nas produkt posiada lepsze parametry od produktu konkurencyjnego.
Ogólnym celem reklamy jest sprzedaż produktu. Producenci intensywnie wykorzystują w tym celu reklamy. Poprzez reklamę starają się zapoznać klientów z ich produktami i mają tendencję do promowania pozytywnego stosunku do nich, zanim sprzedawca podejdzie do kupującego.
Aby wywołać u odbiorcy pożądane pozytywne emocje, reklamodawcy wykorzystują elementy, które bezpośrednio z nimi są utożsamiane, jak: uśmiech, śmiech, czy pozytywne słowa typu „przyjemność”, „radość”, „ukojenie”.
A jak uczniowie klasy 3 reklamowali swoje produkty?