Misja, wizja, wartości

Misja Szkoły

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz.
Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”

Janusz Korczak

Jesteśmy placówką szanującą tradycje patriotyczne i obywatelskie, zapewniającą
bezpieczeństwo, równość szans i wszechstronny rozwój dziecka, wspierającą partnerskie stosunki między dziećmi, rodzicami, społecznością lokalną i szkolną, podkreślającą pogląd, że kształcenie jest procesem ustawicznym oraz placówką otwartą na wszelkie innowacyjne działania.

Wizja Szkoły

Szkoła jest placówką bezpieczną, przyjazną dla uczniów, rodziców, pracowników i
otwartą na ich potrzeby. Nauka w szkole ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby, wszechstronny rozwój osobowości.
Szkoła umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych uczniom i daje poczucie sukcesu.

Cele Szkoły:

1. Cele ogólne

  • Promowanie pozytywnego wizerunku Szkoły w środowisku lokalnym
  • Poszanowanie tradycji patriotycznych i obywatelskich
  • Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się

2. Cele szczegółowe

  • Praca z uczniem zdolnym i uczniem mającym trudności w nauce
  • Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
  • Kształtowanie postaw u uczniów przygotowujących do funkcjonowania we współczesnym świecie
  • Dbałość o bezpieczeństwo, wyrównywanie szans edukacyjnych
  • Dbałość o wszechstronny rozwój uczniów
  • Modernizowanie i doposażenie bazy dydaktycznej Szkoły celem zapewnienia sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania oraz realizacji podstawy programowej i koncepcji pracy

Model absolwenta

Absolwent Szkoły Podstawowej nr 21 w Kaliszu:

  • opanował fundamentalną wiedzę i umiejętności,
  • jest odpowiedzialny,
  • cieszy się z sukcesów i zna swoje słabe strony,
  • posiada wiarę we własne siły,
  • pozytywnie patrzy na świat,
  • jest ciekawy świata – ucząc się uczy,
  • umie odróżnić dobro od zła,
  • zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje,
  • jest wrażliwy na potrzeby innych,
  • zna symbole narodowe i regionalne oraz wie, jak się wobec nich zachować,
  • jest aktywny, posiada zainteresowania i rozwija je,
  • jest wrażliwy na piękno przyrody,
  • jest tolerancyjny, rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym.

Priorytety Szkoły

  • Wychowanie patriotyczne i regionalne ze szczególnym    uwzględnieniem kształtowania poczucia tożsamości narodowej i lokalnej,
  • Wychowanie ku wartościom duchowym i społecznym,
  • Edukacje europejska,
  • Wychowanie przez sport.

Kryteria sukcesu

  • koncepcja pracy szkoły jest znana i realizowana przez wszystkich pracowników szkoły,
  • koncepcja jest znana rodzicom i jest przez nich akceptowana,
  • nauczyciele na bieżąco monitorują realizację podstawy programowej,
  • szkoła wyposażona jest w nowoczesne pomoce dydaktyczne,
  • uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swych możliwości,
  • szkoła wspomaga uczniów w rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień.