Misja Szkoły
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz.
Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”
Janusz Korczak
Jesteśmy placówką szanującą tradycje patriotyczne i obywatelskie, zapewniającą
bezpieczeństwo, równość szans i wszechstronny rozwój dziecka, wspierającą partnerskie stosunki między dziećmi, rodzicami, społecznością lokalną i szkolną, podkreślającą pogląd, że kształcenie jest procesem ustawicznym oraz placówką otwartą na wszelkie innowacyjne działania.
Wizja Szkoły
Szkoła jest placówką bezpieczną, przyjazną dla uczniów, rodziców, pracowników i
otwartą na ich potrzeby. Nauka w szkole ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby, wszechstronny rozwój osobowości.
Szkoła umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych uczniom i daje poczucie sukcesu.
Cele Szkoły:
1. Cele ogólne
- Promowanie pozytywnego wizerunku Szkoły w środowisku lokalnym
- Poszanowanie tradycji patriotycznych i obywatelskich
- Podnoszenie jakości nauczania i uczenia się
2. Cele szczegółowe
- Praca z uczniem zdolnym i uczniem mającym trudności w nauce
- Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
- Kształtowanie postaw u uczniów przygotowujących do funkcjonowania we współczesnym świecie
- Dbałość o bezpieczeństwo, wyrównywanie szans edukacyjnych
- Dbałość o wszechstronny rozwój uczniów
- Modernizowanie i doposażenie bazy dydaktycznej Szkoły celem zapewnienia sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania oraz realizacji podstawy programowej i koncepcji pracy
Model absolwenta
Absolwent Szkoły Podstawowej nr 21 w Kaliszu:
- opanował fundamentalną wiedzę i umiejętności,
- jest odpowiedzialny,
- cieszy się z sukcesów i zna swoje słabe strony,
- posiada wiarę we własne siły,
- pozytywnie patrzy na świat,
- jest ciekawy świata – ucząc się uczy,
- umie odróżnić dobro od zła,
- zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje,
- jest wrażliwy na potrzeby innych,
- zna symbole narodowe i regionalne oraz wie, jak się wobec nich zachować,
- jest aktywny, posiada zainteresowania i rozwija je,
- jest wrażliwy na piękno przyrody,
- jest tolerancyjny, rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym.
- Wychowanie patriotyczne i regionalne ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania poczucia tożsamości narodowej i lokalnej,
- Wychowanie ku wartościom duchowym i społecznym,
- Edukacje europejska,
- Wychowanie przez sport.
Kryteria sukcesu
- koncepcja pracy szkoły jest znana i realizowana przez wszystkich pracowników szkoły,
- koncepcja jest znana rodzicom i jest przez nich akceptowana,
- nauczyciele na bieżąco monitorują realizację podstawy programowej,
- szkoła wyposażona jest w nowoczesne pomoce dydaktyczne,
- uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swych możliwości,
- szkoła wspomaga uczniów w rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień.