Powietrze bez śmieci

Po raz kolejny uczniowie klasy 3 brali udział w zajęciach z programu edukacyjnego „Powietrze bez śmieci”. Tematem zajęć była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: ” Jak walczyć ze smogiem”. W toku zajęć uczniowie doszli do wniosku, że smog to wina ludzi i ludzie mogą go zwalczać poprzez segregowanie śmieci, a nie ich palenie. Segregowane śmieci powinny być poddane procesowi Recyklingu, bo Recykling to:

– ponowne wykorzystanie materiałów, które zostały już wcześniej użyte

– jedna z metod ochrony środowiska naturalnego

– ograniczenie zużycia surowców naturalnych

– zmniejszenie ilości odpadów

W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się, jak wygląda symbol recyklingu oraz,  że odpady segreguje się do pojemników oznaczonych konkretnymi kolorami:

– znak zielony: szkło

– znak żółty: plastik

– znak czerwony: metal

– znak niebieski: papier

– znak czarny: bio/biodegradowalne

– znak pomarańczowy: inne

Po zakończeniu zajęć uczniowie wspólnie z nauczycielem doszli do następujących wniosków:

– nie wolno palić śmieci (dym z ich spalania powoduje groźne, nieuleczalne choroby)

– śmieci należy segregować

– nie wolno palić złej jakości węgla

– nie wolno palić mokrego drewna w kominkach

– trzeba wymieniać stare węglowe piece „kopciuchy” na nowe bardziej ekologiczne i ekonomiczne ogrzewanie

Post Author: Joanna Marucha