Eksperymentów i doświadczeń ciąg dalszy…

W dniu 22 marca uczniowie klasy 1 jak przystało na małych naukowców postanowili udzielić  odpowiedzi na następujące  hipotezy badawcze (pytania):
1. Czy można odróżnić jajko ugotowane od surowego?
2. Czy jajko można postawić w pozycji pionowej?
3. Jak można sprawdzić , czy jajko jest świeże czy nieświeże?
4. Czy można zrobić „dziurę w mleku”?
 
Po przeprowadzeniu doświadczeń, a jednocześnie świetnej zabawie uczniowie znaleźli odpowiedź na postawione wcześniej hipotezy badawcze:
1. Jajko ugotowane na twardo wprawione w ruch obraca się dookoła własnej osi bardzo szybko, a jajko surowe wiruje wolno.
2. Można postawić jako w pozycji pionowej, trzeba tylko wprawić je ruch, w bardzo szybkie obroty.
3. Jajko świeże włożone do wody opada na dno naczynia, jajko stare (nieświeże), wypływa na powierzchnię wody albo unosi się na jej powierzchni.
4. Można zrobić „dziurę w mleku”, aby sprawdzić w jaki sposób potrzebne będą: płaski talerzyk, niewielka ilość mleka, pieprz mielony, wacik do uszu, niewielka ilość płynu do mycia naczyń: do naczynia wlewamy mleko, posypujemy niewielką ilością pieprzu, a następnie mokry wacik zamoczony wcześniej w płynie do mycia naczyń zanurzamy końcówką w mleku ( w środku talerzyka), efekt ? DZIURA W MLEKU.
 
Brawo mali naukowcy!

Post Author: Iwo Młotek